Thank You - 英國女歌手Dido 的成名單曲,

也是她的首張個人專輯 No Angel 裡的第二支主打單曲,

這首歌其實是在描寫 Dido 自己的故事。

第一次聽到她的聲音是2000年,大學重考的重要時間

當時也很迷戀Gwyneth Paltrow的電影:雙面情人,Thank you就是其中的主題曲~

Dido清柔美麗的歌聲,在不分國籍、地位的聽眾間激起了同樣的感動及共鳴。

images  

Dido說:「我關心的都是小事,小事的細節,一直如此,以後也如此。

反映在生活上,我也只注重這些,大事件就任由它自己發展。」

英文歌詞 :

My tea's gone cold

I'm wondering why I got out of bed at all

The morning rain clouds up my window and I can't see at all
And even if I could it'd all be grey

But your picture on my wall
It reminds me that it's not so bad

It's not so bad
I drank too much last night

Got bills to pay
my head just feels in pain

I missed the bus and there'll be hell today
I'm late for work again

And even if I'm there
They'll all imply that I might not last the day

And then you call me and it's not so bad
It's not so bad

and I want to thank you for giving me the best day of my life
Oh just to be with you is having the best day of my life

Push the door, I'm home at last
And I'm soaking through and through

Then you handed me a towel
And all I see is you

And even if my house falls down now
I wouldn't have a clue

Because you're near me
And I want to thank you for giving me the best day of my life

Oh just to be with you is having the best day of my life

中譯歌詞:

茶冷掉了
我在想自己為何要起床

晨雨模糊了窗戶,我看不清楚外面
即使我看得清楚,外頭也是灰濛濛的一片

但牆上你的照片
提醒我事情沒那麼糟糕

沒那麼糟糕
昨晚我喝醉了

有好幾張帳單沒付
我的頭痛欲裂

沒趕上公車,今天一定很慘
我又上班遲到了

即使我來得及
他們也會暗示我撐不到一天

然後,你打電話給我,事情沒那麼糟糕
事情沒那麼糟糕

我要謝謝你,
因為你給了我生命中最美好的一天

只要和你在一起,就是我生命中最美好的一天
推開門,終於回到家

我全身溼透
然後,你遞給我一條毛巾

我的眼中都是你
就算現在房子塌下來

我也渾然不覺
因為你在我身邊

我要謝謝你,
因為你給了我生命中最美好的一天

只要和你在一起,就是我生命中最美好的一天


再多聽一首歌曲:

紐約DJ/跨界多元創作才子Citizen Cope友情站台之〈Burnin' Love〉,

共通唱及屬於現代都會男女的情愛故事。著墨在生活週遭的喜怒哀樂當中,

有寬恕包容、感激懷念、傷感分離…Dido詮釋的如此刻骨銘心,

並蘊藏無比生命力-台灣索尼音樂介紹

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    好音樂 X 好英文 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()